miercuri, 5 decembrie 2012

Vine Moș Crăciun

Și ce dacă vine? Mă doare-n pulă.
Cu ce-o să vină? că benzina s-a făcut 5,8 lei, motorina s-a făcut 6,2 lei, gazul s-a scumpit și el. Aaaa, o să vină cu renii! Da' ce le dă să mănânce, furaje? De unde furaje, băi frate? că nu s-a făcut nimic. Poate că le dă jăratec? Mai avem lemne? Mai sunt păduri? Unde? Poate in junglă! Probabil că Moș Crăciun a văzut că la noi se face jarul pentru grătar cu coceni de porumb. Da' nici porumb nu s-a făcut.
Deci, Moș Crăciun iese din schemă. Problema rămâne pe spinarea ta. Te duci să cumperi jucării. Dar de unde le cumperi? În Mall te duci ca la muzeu, în vizită. Dacă te duci în supermarket nu ști ce să iei mai repede: să iei jucării sau să iei ceva de mâncare? Dilema caprei: "Eu sunt animal sau poziție?". Hai că ăștia care mai au pe cineva pe la țară se mai descurcă. Mai taie un pui, mai taie un porc sau un vițel, o ceapă și niște cartofi se mai găsesc. Dar cu jucăriile pentru copii ce fac? Le fac avioane din șipcile de la gard? Îi plimbă o tură cu căruciorul de butelii? Bun, am înțeles, vin toți la București ca să cumpere din "Europa", de la chinezi. Păi, alea sun jucării de unică folosință. Le desfaci din pachet și gata, s-au stricat. Muncești ca boul un an de zile, tragi tare la serviciu ca măgarul în pantă și la sfârșit de an constați că ești păduche. Da' ce s-or face ăia care au mai mult de un copil? Cică un copil e prea puțin, doi sunt prea mulți. Da' n-am văzut pe nimeni cu un copil-jumate, ce dracu.
Am ajuns să urăsc sărbătorile de iarnă mai rău decât pe soacră-mea.
"La anu' și la mulți ani!" D-ăștia?
"La anu' o să fie și mai bine!" Tu te auzi ce spui? Nu ți-ai dat seama că anul trecut ai dus-o mai bine?
"E criză!" Poate de nervi, sau poate la rinichi. Cine morții lui, la nivel global, a inițiat chestia asta și de ce? habar n-am.
"A venit iarna și abia aștept să ningă, să se pună zăpada, să fie totul alb." Ești cu capul? Vrei să murim congelați? Ai văzut tu utilaje care să dea zăpada la timp? Ai văzut tu zăpadă albă în București? Zăpada stă pe trotuare, neagră ca un cur de african, și tu te uiți că nu ai pe unde să mergi. E neagră de la noroi și de la praful care zace pe srtăzi. Ai făcut vreo dată un om de zăpadă din zapada aia? Zici că ai făcut un african.
Auziți, de ce lui Moș Crăciun nu-i mai zice Moș Gerilă? Ne-am capitalizat? Am văzut anunțuri în care, oamenii disperați își scot rinichii la vânzare. Păi astea sunt "sărbători fericite"? Câți dintre voi ați reușit, de sărbători, să îndepliniți dorințele copiilor? Și dacă da, cu ce efort?

"- Unde faci revelionul?"
"- La niște prieteni."
"- Da' ce, au făcut credit?"

Urăsc sărbătorile de iarnă pentru că nu mai am ce să pun pe masă și nu pot să-i cumpăr copilului nimic; dacă copiii se duc cu colindul nu le deschide nimeni ușa sau nu le dă nimic, pentru că oamenii nu au ce să le dea; urăsc iarna pentru că mă gândesc cu groază că o să stau în frig, ca să nu îmi vină întreținerea mare; îi urăsc pe ăștia care apar la teveu și ne spun ce cadouri au primit copii lor; îmi vine sa-i bat pe ăștia care imi urează "Sărbători fericite!", deși ei sunt bine intenționați.
Hai, pa!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu